Friday 18 April 2014

Ini Namanya Keyakinan Tahap Gaban Peringkat Tertinggi

"Cubit paha kanan, paha kiri tak rasa apa-apa pun".

Kelmarin kita digemparkan dengan kematian Ahli Parlimen Bukit Gelugor iaitu Karpal Singh dalam satu kemalangan ngeri di kilometer 301.6, Lebuh Raya Utara-Selatan menghala arah utara berhampiran Gua Tempurung pada kira-kira pukul 1.30 pagi (17 April 2014) seperti yang dilaporkan dalam akhbar Utusan.

Turut terkorban dalam kemalangan berkenaan ialah pembantu peribadi beliau, Michael Cornandez.

Karpal yang dipercayai dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Pulau Pinang kerana perlu menghadiri satu kes mahkamah mati di tempat kejadian akibat cedera parah.

Kemalangan berlaku apabila kenderaan jenis Toyota Alphard yang dinaiki Karpal melanggar sebuah lori yang cuba menukar laluan tanpa memberi isyarat.

Namun ada yang kurang cakna dengan kesahihan sesebuah berita. Aku bukan mahu berbicara tentang pergaduhan politik partisan. Tapi ada sorang mamat ni aku tak tau dia punya rabun atau camne, or mungkin confidence level beliau terlalu tinggi. Boleh tersilap orang mati pulak tu.

Apa yang berlaku ini ibarat "Lembu punya susu, cap teko yang dapat nama".


Mungkin juga beliau cuba untuk bersikap sarkastik, namun cubaannya tidak berjaya malahan telah menjadi modal troll beberapa Facebook page. Mungkin juga cubaan beliau untuk famous dalam sekelip mata. Siapa tahu? Mungkin juga dia memang tak tahu.


Benda cenggini kalau silap haribulan boleh kena saman. Orang kata, "sebab pulut santan binasa, sebab mulut habis pulut"

Apa-apa pun, takziah kepada keluarga mendiang Karpal Singh.

Sebelum terlupa untuk mereka yang mungkin tak tahu, Karpal Singh dan Karam Singh Walia adalah dua orang manusia yang berbeza.



Sekian sahaja laporan untuk kali ini. Kembali ke Sri Pentas.


Yang melaporkan,
Aku Maafkan Kamu - Jamal Abdillah feat Malique

1 comment:

  1. Confidence level tinggi yang tu penting even buat statement salah.huhu

    ReplyDelete