Tuesday 29 April 2014

Member Ku Seorang Glory Hunter

Aku ada seorang member. Dah kenal hampir 11 tahun. Dan sebagai lelaki kebanyakannya mempunyai minat menonton perlawanan bolasepak, tak kisah la sama ada liga Malaysia, team Malaysia, liga Inggeris, Sepanyol mahupun liga Maldives.

Berbalik kepada member aku tadi, kami kenai dari Matrik yang sama, belajar U pun sama, fakulti sama cuma course sedikit berlainan. Dan sampai sekarang masih berhubung. Kira kenai rapat jugak la.

Sepanjang kenal masa di matrik dan U, dia ni kalau aku tanya apa team yang dia sokong? Dia akan jawab "semua team aku tengok." Dengan erti kata lain dia menikmati perlawanan tidak kira team apa yang main. Dan kalu tengok dia punya aksesori semua dia pakai, semua dia bedal. Cap Chelsea, jersi Barcelona, sweater Liverpool dll. Itu pun orang bagi katanya. Bila tanya pemain yang dia minat. Messi.

Team dalam liga Malaysia camne, ko tengok tak?
- "aku tak layan team Malaysia, semua cap ayam. Malaysia lawan pun aku tak tengok" - member aku bagitau. Ok aku takmau bagitau dia dari negeri mana, takut disangka bersikap kenegerian pulak. Dan member aku ni ok je perangai dia, takde masalah. Kami berkawan baik.

Tahun lepas masa kat aku pergi Kuantan, dia kerja kat situ dan sorang lagi member aku kerja kat Kuantan. Kami pun jumpa la kat satu kedai mamak, minum-minum sambil layan tengok bola Manchester City. Tak ingat lawan ape.

So aku tanya sekali lagi team yang dia minat, jawapannya masih tetap sama. Semua team dia layan. Yang sorang lagi tu memang dia ngaku terang-terang minat Man City.

Dalam dua tiga bulan lepas kami jumpa sekali lagi. Masa tu Chelsea tengah leading kalau tak silap. Aku tanya lagi soalan sama Hoh, kali ni lain jawapannya. Masa tu dia pakai topi/cap Chelsea. Jersi Barca.

Dia jawab tengok topi la. Ok fine. Chelsea le ni. Dan aku memang dari dulu lagi sokong Manchester United. Sembang la sket pasal David Moyes tak menjadi kat MU. Tak serasi. Balik je dari jumpa dia dia antar mesej Whatsapp, berbaur provokasi dan menganjing pasal Man U tak dapat postion top 4. Haha, sila orang la, aku tak makan provok2 ni.

Hari Sabtu lepas, kitorang jumpa lagi pegi rumah member kawin. Lepas makan sumer dia ajak aku pegi Shah Alam, dia nak beli mafla ngan orang kek situ. Yang peliknya dia nak beli mafla Liverpool. Dan-dan jer ngaku minat Liverpool, sebab tengah leading sekarang. Katanya nak pakai masa Liverpool lawan Chelsea(semalam). Nasib tak baik seller tu tertinggal mafla tu dalam kete member. Muka memeber aku ni dah jadi seposen dah.

Pelik jugak, sejak dia kerja sampai sekarang, gaji banyak, baru sekarang nak cari?


Semalam aku pun tengok Liverpool vs Chelsea. Half time bila player Chelsea, Demba Ba score sebijik, aku anta whatsapp kat dia. Kasi provok sket.

"Bro, Liverpool takdak goalkeeper ke?"

Dan-dan 10 minit pastu dia balas, "bila masa pulak aku minat liverpool, aku minat Chelsea la".

Puiii. Sah, member aku ni sokong team yang menang je. Bila dah kena 2-0 tu aku tak antar dah apa-apa SMS kat dia. Nak jaga hati kawan punya pasal. Haha.



Yang suka tengok bola,
Soley Soley - Middle of The Road

No comments:

Post a Comment