Tuesday 29 April 2014

Nikon D90 Tangan Kedua

Aku ingat tahun ni nak beli DSLR sebijik tapi bajet tak cukup sebab nak beli laptop memandangkan laptop lebih memenuhi keperluan aku nak buat keroje. DSLR pulak lebih kepada kemahuan sebab dah boring pakai kamera handfon so nak explore lebih lagi la.

Aku minat ngan Nikon D90. Nak beli yang baru agak mahal. Dalam website Nikon Malaysia, harganya sekali ngan lens 18-105mm lebih kurang rm3k lebih. Pegi usha kat lowyat pulak dapat la bawah rm3k, sekali ngan lens yang sama, memory card, tripod, dan beberapa aksesori lain. Still mahal jugak sebab bajet aku dah lari. Haha. So ingat nak cari yang second hand.


Minggu lepas usha punya usha terjumpa satu orang ni nak jual D90 second.hand. Dekat Facebook. Reason nak jual sebab jarang guna.

Body + lens + memory card 8gb dan 32 gb + backpack total dia kasi RM1600. Ini dah kira bagus ni walaupun takde waranti. Still boleh nego.

Aku mesej by whatsapp jer. Lagipun memamg dia prefer communicate by whatsapp jer.

"Bro tadi ada nampak posting nak juai D90? ada lagi ka? ke dah ada buyer?"
- ada lagi (dia reply)

"Condition camne? button sumer ok lagi tak? beli tahun bila kamera ni? Shutter count berapa? COD area mana available?"

Saja kasik banyak terus soalan, mudah dia nak jawab sekaligus. Aku kira semua soklan tu dia boleh jawab dengan mudah. Soalan basic je. Sampai ke hari ni dia tak reply mesej aku. Bila aku check balik kat posting Facebook yang dia buat, soklan yang orang ramai tanya dia jawab termasuk shutter count dan COD. Whatsapp online manjang. Bila aku cari kat Mudah.my pun ada jugak.

Dan aku expect ada something wrong yang dia nak sembunyikan. Mungkin dia ingat aku expert kamera kot. Susah sket nak kelentong. Ada la tu rosak kat mane2 tu. Ceh macam la aku expert sangat. Padahal tanya google je pon. Anggap dia takmau jual sudahlah.


Yang kempunan,
Terukir di Bintang - Yuna


No comments:

Post a Comment